Österåsens hälsohem

Igår på min lediga måndag for jag upp till mamma som är på österåsens hälsohem och vilar upp sej och tar hand om sej själv i 3 härliga veckor. Jag klev upp kring 8 och gjorde mej iordning och käkade en snabb frukost sen bar det iväg...jag var uppe efter 1 timme och 45 minnuter och då höll dom på att laga mat tillsmmans :) Jag kunde ju såklart inte stå still utan att göra nåt så jag satte vantarna på disken! hehe sååå typiskt Linda att göra nåt sånt mamma och hennes kock-kamrat gillade det men resten av gänget var lite avis och tänkte ringa till deras barn till nästa matlagningskurs på torsdag haha det var ett härligt gäng!

Sen gick vi till mammas rum och jag gjorde mej hemmastadd och kollade runt lite...sen var det dags för lunch och det var ju baaaara nyttigheter,damn glömde att knäppa kort på den men men,världens buffé med grönsaker och annat nyttigt! 

Efter lunchen följde en promenad,jag tog med mej mamma på den längsta sträckan och hon va så glad efteråt att hon hade klarat av den :) Sen var det dags för mamma att gå på massage och medan hon var där och blev ompysslad så tog jag sikte på gymmet,körde styrka en halvtimme sen kom mamma och hämtade mej och vi gick upp på hennes rum och tog det lugnt en stund...lyssnade på Lars Kristerz hahaha =p

Klockan halv fyra var det dags att gå till simhallen och först bada bubbelpool och sen blev det simma ett par längder...efter en skön dusch så gick vi upp med dom blöta kläderna sen blev det avslappning för hela slanten,trodde aldrig jag skulle kunna slappna av MEN det gjorde jag! Shit vad skönt d va´! 25 minuter Avslappning ska man helst göra varje dag,men vem tar sej tid med det??? Hmm något värt att tänka på i denna stressade värld!

Var iallafall kvar till middagen vid femtiden så jag avslutade dagen med det och slutligen en sista promenad innan bilresan hem...skönt att få lite luft så man vaknar till liv innan man sätter sej i en bil...då tog vi den korta sträckan.

Hem trodde jag först att jag hade körtfel,glömt att svänga av där jag skulle,så jag ringde till Anders och frågade men tydligen så var det rätt väg haha jag och geografi ;) Var hemma vid nio ungefär och då var man tröttis...

MEN kollade faktiskt på Madagaskar 2 och Björnbröder 2 dom var super,Björnbröder var bäst av dom. Och det var tur att den slutade lyckligt var på väg att gå illa där men det slutade inte sorgligt. :)

Nu tänkte jag lägga upp lite bilder fråpn gårdagen uppe på Österåsen:


Stora entrén,jag påväg in.


Från mammas balkong.


Promenad


Utsikt








Solsängar som inte användes på grund av denna j-la vintern! haha


Koja i skogen


Tjusigt


Mammas balkong/hennes rum.




Jag och mamma på prommis.


En liten present jag hade med mej till mamma,plus lite olika lotter.

Nu blir det lite tv; Den rätte för Rosing och Andra Avenyn. Tänkte kolla via datorn,missade ju det nu ikväll när jag jobbade och det går ju bara inte hahaha

Natti natti

Ciao ;)

Puss Puss

En låt också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0