Pics from my vacation in Alanya


Balkongmys


Utsikt från balkongen


Utsikt från balkongen,solen har precis gått ner...


Mera utsikt från balkongen


En "liten" takkrona i hotellets lobby


Redo för middag


Världens sötaste barn;Robin och Rojin från Upplands Väsby!


Man ville bara ta med dom hem...


Middagsmat med Efes såklart


Kockarna som såg till så vi fick mat i magen.


Plommon och jordgubbar åt man en del...


Middagsbuffén




Månen växte för varje dag som gick så sista kvällen var det fullmoon.


I backen ner till hotellet,lots of love there..!


På balkongen innan middag


Bilden säger väl allt! So lovely...


Goungarna


En glad trio =p






Schysst café


En skyltdocka utanför en butik där dom sålde stooora kläder,inte direkt såhär
man är van att se dockorna...


Hello Kittys


Även i Alanya


Utanför The Doors,ett skandinaviskt uteställe


En typisk lampa/lykta i Turkiet,fanns överallt att köpa,supermysiga.


Jag och Elin med allt man behöver haha


The magic number of the room


Plankstek a´la Turkey


Tvättstället på restaurangen och toaletterna var i gammaldags stil,
jättemysiga och fina...rätt ovanligt att man ser.


En kväll innan middan vid sjutiden åkte vi upp med en taxi upp till berget
och knäppte en massa fina bilder,titta och njut,det här var underbart att se IRL...


Stranden och vårt hotell därnere i mitten nånstans












Solnedgången,finns det nåt vackrare...shit vilken syn det var.
Solen gick ner vid halv åtta-tiden,nu fattar jag varför Mami alltid älskat den.





















Klev ur duschen på en "fothandduk". Onödig bild jag vet men vafan det bjuder jag på!


Min och brorsans balkong längst ner, med svenska flaggan hissad.


Kicki ville va med på bild bakom glasen. Skön tjej det där :)
Behöver väl inte tillägga att vi drack alkohol i olika mängder varje dag.
Ingen bil och inga tider att passa det kallar jag semester. Eller okej vi
hade tider att passa,hehe alla måltider ;) Men men det kunde vi leva med!


När lite mer än en vecka hade gått köpte vi alla likadana hattar som vi hade på oss
den kvällen och när vi åkte hem. Vi var ju tvungna att visa vilka som hörde ihop hehe


Kicki och Elin glad i hatten


Kicki och en servitör bytlånades hattar.


Våran båt som vi åkte med första fredagen,åkte förbi rätt nära när vi var på
stranden,Grand Kule hette den.


Så sjukt stora vågor sista dagarna.


En annan båt på det böljande blå.




En helt vanlig dag,det gröna med jordgubbarna är mynta.
En Efes om dagen är bra för magen. Flera ännu bättre =p


Bilder från balkongen...






Mys innan middag på annat håll


Cheers!






Maten på restaurangen: Oxfilé med svampsås,grönsaker och bakad potatis
hur gott som helst.


Den här får tala för sej själv...


Från båten Grand Kule


Bild från Artatürkstranden,käkade lunch där med trevligt sällskap,detta var
sista dagen i solen...dagen kunde inte blivit bättre! Synd bara att man va så
trött på kvällen :(






Två stycken färjor i hamnen.






När vi kom tillbaka in i hamnen med båten fick jag syn på en båt som hette:
S. LINDA


Den här trappen ledde mej till mitt sista dopp på resan...


En strand lite avskilt.


Kan man ha det bättre än såhär?! Åh vad jag vill tillbaka,drömma kan man ju.
Imorn är det jobb! Men jag åker tillbaka i Augusti när jag har semester
igen... ;)

Sådär nu ska jag ner till tvättstugan och greja lite här.

Ciao ha det gött!

Puss Puss










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0