En God Jul I Luleå 2009

Igårkväll kom vi fram till luleå,det var snökaos hela vägen efter Umeå...En olycka hade även inträffat så vi fick stanna som tredje bil efter och stå o vänta ett tag till räddningstjänsten hade fått någorlunda ordning på de 2 bilarna som var inblandade... När vi väl fick åka så såg vi när vi kom längre fram att bilarna satt gränsle över mitträcket och ganska mosade. De var då man tänkte: TUR att vi inte var 3 bilar tidigare!

När vi väl kom fram så packade vi in alla grejer och myste med gofika och bara tog det lugnt tillsammans. Brorsans nya lägenhet är helt underbart härlig,mmmycket plats :)

Idag började vi julaftonen med en god frukost och varsin liten julklapp;brorsan fick snapsglas,Anders fick en deo,jag fick en liten ram med två kort av pappa i,jättefint! Jag blev så glad...Sen mamma fick öppna ett paket som jag hade slagit in som va till oss allihopa från mej. Ett yatzy-spel,en Toffefee-ask och 4 triss. Vi köpte alla 4 trisslotter var som vi nu har skrapat och av dom 16 lotterna vann vi på 5 av dom.

Efter frukosten så åkte vi till radion och träffade på Idol-Camilla bl.a som var i studion idag som hemlig gäst. Sen träffade vi även Sven Wollter som numera är tomte i radion på julafton,tar emot samtal från barnen :)

Träffade även Reine och av han och hans fru fick vi en jättefin korg med gosaker i.

Sen tog vi en runda genom stan,kollade in Julkalendern i Stadsparken och sen bar det av hemåt. Väl hemma så tog jag mej ett varmt bad och blev varm i hela kroppen igen. Mmm...det var längesen man badade badkar,så skönt! Men jag blev helt slut efteråt...Så framför Kalle va man riktigt sömnig hehe =p

Nu ska vi se Karl-Bertil sen blir det julmat följt av julklappsöppning...Mmm så mysigt med julen ;)

Sorry att det blev så lååångt...Ciao!

Puss







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0