Sommarvärme,sol...

åh vad härligt att solen är här och värmer och ger oss den där gyllenbruna färgen på våra kroppar ;) !

I onsdags var det vårrusdags,fick hämtning direkt efter jobbet av Anders,så då åkte jag,Emelie och Natalie till balders ip och mötte upp mina arbetskamrater på eniro som jag var anmäld tillsammans med :) solen stekte oss under uppvärmningen och hela loppet,vi startade i första gruppen,jag Emelie och Ann...

Emelie sprang ifrån oss på en gång med Ipoden på MAX volume,hon är ju så grym min lilla kusse! Jag känd mej rätt pigg i benen å allt så jag sprang ifrån Anna där efter en bit in på loppet...sprang i mål på 34:30 å jag är så nöjd för jag ville springa på under 35 :) Emelie hade redan gått i mål och stod å hejade mej när jag kom :)

Efter alla "eniroare" hade kommit i mål (jag var först imål hehe) så var det dags för picknick-korgarna,mums mums vad gott! Sen när det var färdigmumsat kom mamsen å hämtade oss och när jag kom hem så sov jag som ett barn =P

Igårkväll fredag så åkte jag å Emelie upp till hennes pappa (min morbror) i Ljustorp för att myyysa,han är i bulgarien med hans Karin och mamsen å hennes Anders gött gött med semester!

När vi kom fram hit igårkväll så marinerade vi köttet inför kvällens grillfest,och drack te framför tv:n,som inte visade något vettigt... :(

Så vi gick och la oss och sov som små barn...

Idag har Emelie jobbat medan jag har varit här och legat inoljad och solat i en solstol...
MEN jag har inte bara lapat sol,med jämna mellanrum sprang jag bort till den enorma hög vedträn som ligger borta vid vedbon och kastade in lite. Kastade in 500 åt gången och vilade med solning emellan...jag kastade allt som allt in 2000 vedträn! Mycket stolt!

Kan tänka mej att jag måste sett riktigt het ut där jag stod inoljad i bikini och kastade ;) 

Det värsta var väl att jag blev alldeles skräpig av veden på min inoljade kropp,det var ingen hit! fick gå in och skölja av mej för jag pallade inte hur jag såg ut,kunde ju inte sola så! Huvva...

Nu har allihopa kommit hem hit, det är jag,Emelie,Zandra,Peter,Anna och Suz...det grejas för fullt hät med tzatzikidip,marinad,klyftpotatis,majskolvspett,champinjonspett och allt vad det är som ska läggas på grillen,det ska bli sjukt gott med mat,har inte ätit något så mycket idag mer än den goda frukosten imorse:

Så mysigt vi hade det,vi åt frukost ute på tomten,Emelie dukade upp och vi åt gröt och smörgåsar och drack te...och solen sken på oss och fåglarna kvittrade,så härligt att var ute på landet,så lugnt å skönt...det berhöver man...

Förresten så satt jag ute och gjorde salladen,inte bortskämd med att bara kunna gå ut...har ju inte ens en balcony @ my apartment :(

Duschen jag tog förut var kanske den skönaste på länge,jag var ju så sjukt oljig efter solningen...åh vad underbart fräsch man blev efteråt ;) Me likee

Nej nu måste jag gå och se vad som händer!

Puss puss puss puss ha det gött så länge trevlig lördag!

CIAO

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0