LULEÅ

I helgen som var så bilade jag upp till brorsan och hälsade på,på fredagkväll var vi i Boden på Boden Arena,en alldeles nybyggd arena. Där grillade vi å myste till med husbilen utanför och sedan klockan 20 så började Rhapsody In Rock å det höll på fram till ca. 24 det var riktigt bra,blev kallt där på slutet bara men men vi gick till husbilen efteråt å fikade ost o kex å drack te och lite annat gott :)

När vi satt där i husbilen så åkte "artisbussen" förbi och längst fram satt ju såklart Robert Wells...

Andra kända namn som var på scenen var bl.a: Charlotte Perrelli,Mikael Tornving,Sofia Källgren,Stefan Gunnarsson m.fl.

Se på lördagen var vi på grillfest hos Maria,brorsans tjej i Piteå grillade å var sen ut på 1906,på Statt I Piteå...sen sov vi hos Maria.

Söndagen vaknade vi rätt sent o sen åkte vi å kollade på Alvik-Gävle fotbollsmatch,Marias syster spelar med Alvik...det blev 0-0 Efter matchen åkte vi hem till brorsan i Luleå satt ute å trotssolade fastän att det var lite småkallt,så fort man visade sig ute så försvann solskenet! Så jäkla typiskt jag som älskar solen!!!

Men men har lyckats få lite färg iallafall så d är gött ;)

Om jag ska återgå till söndagen så var vi bara hemma hos bror å tog det lugnt å innan jag åkte hem så lagade brorsan mat,ugnsfalukorv med mos,det var år och dar som jag åt det...det var supergott,bra jobbat bro´!

Jag packade ihop å kom iväg klockan 18:45 och efter 20 minuter kändes det som jag skulle somna...åh vad jobbigt det var och så visste jag att det var typ 53 mil kvar å köra :( herregud men men jag körde körde körde,stannade inte förrän i Ö-vik o var hemma strax efter 00 så man körde ganska för fort jag ville bara hem! Hem ljuva hem,åh så skönt det var att krypa ner i min älskade bädd Mmm...

Nu i veckan jobbar jag alla dar förutom igår då var jag ledig var på stan o blev bjuden på lunch av Therese,min kusin åsså shoppade jag lite saker,såklart :) Sen var jag på en studentuppvaktning o efter den var jag å mamsen å solade innan hon skjutsade mej hem,hade ju bilen hemma,det var jag som hade turen att slippa köra igår haha skönt d,drack cider,champagne o Kahlua på studentpartajet hos Ida o hennes familj herregud vilken fin 7-rummare de bor i!

I tisdags satt jag självklart spikad framför Grekland-Sverige å vad härligt det var när Zlatans mål kom! Jag fick rysningar i hela kroppen han är så grym!!! Sedan kom Petters mål 5 minuter senare å herregud kan man väl säga om det målet :) Oj oj oj...så vinst blev det 2-0 till vårat kära svenska lag,så härligt!

Nu antar jag att det är dags att avrunda det här inlägget,ni är nog trötta vid det här laget så jag ska sluta nu.

Pussar o kramar till er alla goingar o gonatt!

(Håller tummarna att värmen kommer tillbaka)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0