Middag o film med brorsan

I lördags var jag ut o käkade med brorsan på Oscar,åh vad härligt mysigt det var,o god mat! Har ju velat gå dit så länge o sitta där i solen o ha det gött åsså blev det av i lördags,helt överlägset d...mycket folk var det där o maten var superduper.

Jag åt salami- o mozarellagratinerad kycklingfilé med sötpotatisgratäng och morot- o rödlökstzatziki mums! brorsan åt grillat spett med oxfilé,kycklingfilé o lammkorv eller "merquez" som det så fint hette :) fatta nada vad det var ju...

Efterrätt tog vi ju också såklart fastän vi var så mätta,det går ju alltid ner det vet vi ju alla ;) Det blev choklad- o nötkaka med hallonsorbé o syrlig sås. Den sistnämnda syntes inte till mycket för världen haha herregud det var bara som en dekoration,brorsan du vet vad jag menar som var där :)

När vi var mätta o nöjda med varmrätt efterrätt o kaffe o caffe latte så gick vi till videmoix o hyrde film,det blev efter lite om och men Eldsdansen med Irene Huss,så åkte vi hem till mej o såg den o snackade skit till typ ett,då skjutsade jag hem brorsan,åh vad trött jag var då när jag kom hem,sov som en stock!

På söndagen jobbade jag först som vanligt på eniro sen åkte jag direkt när jag slutade till Norrporten Arena o skötte ljudet på Gif-Gais...helt sjuk match där på slutet först gjorde Gais 0-1 på stopptid sen med bara några sek kvar så kvitterade giffarna med en nick från Mambo Mumba,åh vad härligt! Spräcka nollan där alldeles innan domaren blåste av matchen.

Även att Stefan Ålander blev skadad,bars ut på bår,helt avsvimmad typ...hjärnskakning,ansiktsfraktur o allt vad det var,det var en spräckt näsa också (ingår kanske i frakturen) who knows? Ja fy vad jag tycker synd om honom,vår lagkapten i norrlands stolta lag :) han blir borta en eller ett par månader... :(

Idag var det tungt å kliva upp igen,nästan som i lördags fast typ 100 gånger jobbigare,tröttheten kommer ju efteråt,blir så när man inte sover om nätterna...herregud :)

Nu ska jag gå o borsta tänderna sen krypa ner o mysa till det lite,sooova gott gott gott!

Godnatt o sov gött ni med därute.

Puss puss puss

Ciao,take care!

=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0