080808

yes så var man hemma från stockholm då...kom hem igår kväll vid tiotiden med tåget,tågresan gick fort så det var döskönt! När jag kom hem så hämtade Anders mej på stationen sen åkte vi till mamsen o Paula som var vid ån o löste SundsvallsKryzzet (tror det hette så) det är ju drakbåtsfestivalen den här veckan så det är lite olika aktiviteter utöver den...

Nu ska ni få höra vad jag o bror hann med under mitt stockholmsbesök:

Lördag: strosade runt lite på stan på dan sen på kvällen blev det bio,Arkiv X!








Söndag:
tog djurgårdsfärjan ut till skansen o gick runt där o myste på,sen på kvällen gick vi på fotboll på söderstadion,Hammarby-Ljungskile 2-1 det var grymt skoj,vilket drag det är på Hammarbysupportrarna! Damn!

Måndag: jag gick runt själv o kollade lite överallt,det var skönt o gå i lugn o ro...på kvällen när brorsan slutade så träffades vi vid hållplats stadion sen tog vi t-banan därifrån tillsammans till GIF-08:s lokal å kollade gifmatchen där HELSINGBORG - GIF SUNDSVALL 2-1 den där förbannade straffen som inte ens var en straff,billigt kallas det!

Tisdag: på dan gick jag också runt o kollade i olika secondhand-affärer,det var det som var mitt mål med denna resan att jag skulle besöka så många som möjligt av de jag hade skrivit upp adresserna till...o jag var på nästintill alla,så grymt med de i stockholm! var mest på sånna...de flesta av de andra butikerna finns ju här hemma,nästan. Jaja på tisdagkväll drog vi till skansen igen o var med i sista allsång på skansen :) Det var kul,o vi slapp även regnet,det var tur! Hade regnat hela dan men på kvällen blev det bättre!

De som var med var till exempel BAO Benny Anderssons orkester med Tommy Körberg o Helen Sjöholm,sen var såklart Robert Gustafsson där när det var dags för sista allsången...Divine och de tre kvinorna från mamma mia Gunilla,Sussi o Charlotte med flera...




Onsdag: då hittade jag min secondhand-butik för resan,jag klev in i en butik som heter Påkläderiet o började kolla lite där,sen när jag stod o kollade på fyndhörnan så säger tjejen som jobbar där att här har jag två kassar som jag har rensat klädet hemma hos mig igår,kolla om du vill! Javisst det gjorde jag ju såklart o det slutade med att jag köpte 4 av plaggen som hon hade där...hur snygga som helst! Ska se om jag kan lägga in bilder på de senare...lägger in bilder från resan senare idag,det lovar jag.

På onsdag eftermiddag åkte jag till brorsan på Radiohuset o fick ett litet studiebesök där,se hur han har det under tiden han är där o jobbar...det var skoj.fick träffa Anton Berg även! (var programledare med Sanna Bråding i sommartoppen en sommar) för er som inte visste...jaja whatever haha :) Vi kollade lite när de skulle sända klockan 19:03 också i studion det var kul o se hur de lägger upp det o hur det går till där på Radiosporten :)

När vi var färdig där åkte vi hem o fixade oss lite sen åkte vi in till stan o käkade,båda var så hungriga o hade svårt att bestämma vad vi ville ha o var vi skulle äta men det slutade med att vi käkade på Restaurang Drottninggatan,det var hur gott som helst! Vi tog båda två Kökets Tips: Oxfilémedaljonger med pommes o bearnaisesås. Mmmums! Innan maten tog vi varsin fördrink,kommer inte ihåg vad den hette men det var med tranbärsjuice bland annat iaf,god den med. Sen blev det öl o vin o en drink som efterrätt,jag tog en drottninggatans o brorsan en kaffe karlsson! Sen var vi mätta p belåtna vill jag lova ;)

Sen gick vi till ett ställe som hette Chaplins...där var det väl sådär,det var roligt att kolla en stund på de som sjöng karaoke men sen var man ganska nöjd...åldersgränsen var 18 o det var väl mest unga där med...så vi gick en sväng till Nordic sea hotell för att se deras icebar men den höll de precis på att stänga. Då bestämde vi oss för att åka hem istället o äta upp den sista go´glassen vi hade kvar i frysen o bara chilla sen sova så vi orkade med den sista dagen,då även brorsan var ledig! :)

Torsdag: klev upp vid elva,gjorde oss iordning,åkte till slussen,skulle egentligen gått på söders höjder men vädret var ju regn så...vi tog djurgårdsfärjan till djurgården o gick på aquaria vattenmuseum istället o såg en massa coola fiskar o regnskog och så vidare...vi åt taccos innan där vid slussen sen fikade vi på ett jättemysigt trädgårdscafé där på djurgården! Efter vattenmuséet åkte vi tillbaka med färjan o åkte till gamla stan.där gick vi till Tintinbutiken o kollade,brorsan älskar ju Tintin :) Klockan drog iväg så vi åkte till T-centralen o köpte varsin smoothie o köpte med lite som jag kunde äta på tåget o så...hämtade ut väskan där,sen var det dags för mej o åke hem :(

Åh jag har verkligen världens bästa o snällaste storebror! Han är underbar! Tack för allt o att du finns! Älskar dej mest,stockholmsresan var helt klockren,även Katarinahissen :) hehe







Nu ska jag se till o städa lite här hemma,har tvättat klart o hängt...men ska lägga in lite bilder först!








Puss puss på er så länge ha det gott!

Ciao ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0